Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Menu

Ważne strony

Nawigacja

Treść strony

Co konsument powinien wiedzieć przy zakupie towarów trwałego użytku.

Przy zakupie towarów konsumpcyjnych tzw. trwałego użytku takich jak; komputery, kamery sprzęt gospodarstwa domowego, okna itp. wydawana jest gwarancja w ramach , której konsument może reklamować zakupiony towar.

Nie oznacza to jednak, że reklamację można złożyć wyłącznie korzystając z gwarancji. Możemy też reklamować sprzęt na podstawie tzw. niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową (powoduje ją zwykle jakaś wada ujawniona po dokonaniu zakupu).

Konsumentom zgłaszającym reklamację, sprzedawcy najczęściej sugerują jej rozpatrzenie w ramach gwarancji.

W świetle przepisów konsument sam decyduje czy skorzysta z gwarancji, czy z prawa wynikającego z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, określonej w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1196).

A gdyby zaszła potrzeba ponownej reklamacji, znów może wybrać, czy będzie dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji, czy niezgodności towaru z umową. Jeśli kupujący woli skorzystać z uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową (bo np. wskazane w gwarancji punkty serwisowe znajdują się w odległych miejscowościach), sprzedawca nie może go zmuszać do korzystania z gwarancji, jest zobowiązany przyjąć i rozpatrzyć reklamację w ramach przepisów o niezgodności towaru z umową.

Konsument ma prawo zgłosić reklamację na „niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową” w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od zakupu. Jedynym dokumentem niezbędnym do zgłoszenia reklamacji jest dowód zakupu towaru u danego sprzedawcy.

Natomiast w dokumencie gwarancyjnym niezbędnym do zgłoszenia uprawnień z tytułu gwarancji powinny być zamieszczone podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej , czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

drukuj (Co konsument powinien wiedzieć przy zakupie towarów trwałego użytku.)

  • autor informacji: Monika Walczak
    data wytworzenia: 21.09.2005
  • opublikował: Monika Walczak
    data publikacji: 2005-09-21 13:58
  • zmodyfikował: Monika Walczak
    ostatnia modyfikacja: 2005-09-21 14:00

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 1680
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2005-09-21 14:00

Dane adresowe

Starostwo Powiatowe w Rawie Mazowieckiej
Pl. Wolności 1,
96-200 Rawa Mazowiecka
NIP: 835-139-28-34
REGON: 750147633

Dane kontaktowe

tel./fax: 46-814-46-31
e-mail: starostwo@powiatrawski.pl
gg: Status GG44299603
skype: Tryb SkypeMe™!starostwo_rawa_mazowiecka

banerek  epuap Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Adres skrytki ePUAP: /i3g39v5qbi/skrytka

Godziny urzędowania

pn., śr., czw. 800- 1600
wt. 800- 1700
pt. 800- 1500

Godziny pracy kasy Urzędu
pn., śr., czw. 900- 1430
wt. 900- 1530
pt. 900- 1330

Dodatkowe dni wolne od pracy

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 4124935
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2017-02-22 13:46

Stopka strony

Projekt i wykonanie: extranet.pl